V 15.-17. st vzniká tzv. franko-vlámská, burgundská kompoziční škola.  V tomto plodném hudebním období se setkáváme s několika generacemi skladatelů,  pocházejících z oblastí dnešní Belgie, Nizozemska a přilehlých částí Francie (G. Dufay, G. Binchois, J. Ockeghem, J. Tinctoris, Josquin Desprez, J. Obrecht, Clemens non Papa, A. Willaert, Ph. de Monte, O. di Lasso).

Fortuna-desperata-1_0

Podobu nového stylu ovlivnila též hudba anglická  s J. Dunstablem a později autoři italští, kdy se těžiště progresivních trendů během 16. st. přesunuje do Itálie. Kompoziční práce využívala imitační techniky (mj. též oblíbený canon) a postupně směřuje k tonalitě. Časté zpracování cantu firmu, parodické techniky a v této souvislosti využívání tradovaných lidových motivů bylo velmi běžné (Fortuna desperata, Mille regretz, L’homme armé, atd…)

Busnois_mass